zondag 29 november 2020

ADSN [ 35 : Gpredict+ RPI + rotor --> Succes !]

Eindelijk is het zover !

Na errors in de  code , segmentation faults, NULL pointers is het systeem eindelijk werkend .

De C code bestaat uit 2290 regels code ( met witruimte erbij gerekend) en 24 zelfgeschreven functies . Aan de declaraties van alle variabelen ben ik niet eens begonnen met tellen .

Er zijn nog enkel kleine akkefietjes , zoals het vrijgeven van de socket bij ongeoorloofd afsluiten , maar dat is meer een praktijkfout dan wat anders.

Gisteren heb ik de CHANG'E5 getrackt , dit is de Chinese satelliet die ondertussen aangekomen is aan de omloopbaan van de maan . Hiermee was ik in feite ook de maan aan het tracken , wat uiteindelijk mijn eerste bedoeling zal zijn.

Ik heb echter nog geen echt maantrackings programma , dat wordt dus de volgende stap. De H bridgen houden het zonder verpinken uit , dit was een probleem bij de aangekochte modules , maar de zelfgebouwde werken prima.

Ik heb al zekers 100 keer een kalibratie uitgevoerd . Het is te zeggen de soft heeft dat gedaan omdat ik een automatische kalibratie laat uitvoeren bij het opnieuw opstarten van de RPI nadat er weer een verbeterde versie ingeladen was.

Ook de omloopsatellieten zijn te volgen , enkel wel in de zuidelijk hemisfeer maar de rotoren kunnen de snelheden aan. Dit was meer een test , is geen uiteindelijk doel.

Ik heb wel vastgesteld dat ik in het begin een deel van het maanvolgen mist omdat de maan vroeger of het echte Oosten (90°) opkomt . Dus overweeg ik om de schotel van bv 70° en tot 250 ° te laten werken ipv van 90 ° naar 270° . Mijn Westen kant wordt toch een deel geblokkeerd door mijn huis.

Dit was het voor vandaag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten