zondag 15 november 2020

ADSN [ 31 : Kalibratieblad voor schotel]

 Eens een geschaald kalibratieblad gemaakt.



Hier is de openingshoek van de schotel op 8.8 GHz getekend met daarbij:

In het geel : de onnauwkeurigheid gerekend naar twintig impulsen ( 0.2°) 

In het rood: de geschaalde  diameter van de maan naar mijn kalibratieafstand , zijnde 4m. Dus als ik de maan uitknip en het is volle maan en ik houd deze op 4 m afstand van mijn oog , zou dit knipsel juist de maan moeten afdekken ? Of ga ik hier in de mist ? ( komt overeen met 0.52°)

Wat is er hier uit te leren( als het allemaal juist is 😀)?

Mijn onnauwkeurigheid valt binnen de maandiameter 👍

Op 8.8GHz - 3dB overstraal ik ferm de maan , zal op 2.3GHz nog veel meer zijn , maar dat kon niet meer op mijn blad. 😡

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten