dinsdag 3 november 2020

ADSN [ 27 : hardware : Hbridge eigen ontwerp]

Zoals reeds eerder aangehaald heb ik na diverse pogingen met de LN298N deze piste verlaten en zelf een H bridge met MOSFETs gemaakt.

Ik had er nog een aantal op een oude print gevonden met twee P en twee N kanaals MOSFETs

Ideaal om een H bridge samen te stellen . De oude MOSFETs hebben wel nog een vrij hoge R-on weerstand maar om te testen kan dit geen kwaad . trouwens ik kan de spanningsval compenseren door de voeding te verhogen maar de dissipatie over de MOSFET blijft natuurlijk.

Elke tak van de H bridge stuurde  ik apart aan , eerst met een gewone drukknop en defintief zal het met 4 fotokoppelaars worden , zo scheid ik beide spanningen én kan ik de levelshifter laten vallen .

Als proef op de som heb ik eens twee verkeerde MOSFETs in geleiding gebracht om te zien of deze wilden overleven . Ik heb natuurlijk wel de stroombeperking van de voeding ingesteld op 1 A maar de MOSFETs hebben het overleeft.

Ook de remmode getest en alles OK.

Zal later nog het schema bijvoeren maar hier alvast een snapshot van de testopstelling mét de fotokoppelaars.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten