zaterdag 5 december 2020

ADSN [ 36 : Skytrack ]

 Volgend hoofdstuk.

Het tracken van de maan ( of andere hemellichamen ) vanuit de shack.

Hiervoor is  een Python software gevonden op Github die aan de meeste volwachtingen voldoet, nl skytrack.

Skytrack


Spijtig liep alles niet van een leien dakje omdat er nog wat foutjes inzaten .

Ook moest ik nog twee bibliotheken installeren die ik nog mistte , maar dat was snel opgelost.

Op te lossen met :


pip3 install skyfield

pip3 install tzlocal.

 

Toen ik echter ook nog de limieten meegaf waar de rotor niet voorbij mocht gaan , kreeg ik telkens een foutmelding.

Gelukkig is wat na try and error ook dat opgelost.

Het was een vergelijk tussen een string  en een float en dat kan nie! 

Bijgevoegd een afdruk van het terminalscherm waarbij ik Mars aan het tracken ben , bij afwezigheid van de maan.


Ik hoop deze avond op helder weer , want na 21h20 komt de maan te voorschijn.

Ben benieuwd of alles een beetje klopt.

Laters hoop ik deze software in een GUI te plaatsen , zo dat  alles wat netter is.


23 okt 2021.

Bij een install op een andere laptop heb ik ook nog volgende pythonmodule moeten installeren met:


pip3 install astropy


 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten