zaterdag 20 augustus 2022

ADSN [ 94 : S band - Filterontwerp ]

 Terug van nooit weggeweest.

Ik moet dringend een filter bouwen op 13 cm , wil ik verder doen met deze MMDS convertor.

Wijlen VK3UM heeft daarvoor een tooltje geschreven op basis van een artikel van G3SEK in Radio Communication van feb 1984 en aangehaald in de blog van 

GM3SEK  :  https://gm3sek.com/2018/09/29/interdigital-filter-design/

Daar kan je ook de software en het artikel in pdf  downloaden .

 

Ik kom voorlopig tot dit voorstel.



De staafjes zijn 4.75 mm en zijn in feite stukjes koperen remleiding die ik proberen te verzilveren heb, met zacht zilversoldeer en een goeie brander.

Voor de regelschroefjes zou ik graag 4 mm of 5mm koperen schroefjes gebruiken maar die moet ik nog halen.

Hét grootste probleem is de behuizing . Niet alle doosjes komen precies uit ( in feite geen enkele) Ik heb wel plat messing liggen ( ooit opgekocht in een uitverkoop van een hobbywinkel!) . Misschien moet ik daar iets met aanvangen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten