zaterdag 23 januari 2021

ADSN [ 54 : De totale LNA trein]

Ik had een defekte chinees en deze is nu hersteld.

Nu kan ik een treintje opstellen van 3 verschillende LNA's.

Die met de gunstigste ruisfaktor natuurlijk vooraan en de rest erna.

Er zit ook een kleine twee meter coax tussen om vanuit het focuspunt tot achter de schotel te geraken .


De totale Gain is nu ca 58 dB.

Het max te ontvangen vermogen aan het focuspunt van ON0EME is -190.68 dBW.

Dat is dan -160.68 dBm. 

Met mijn 58 dB LNA winst kom ik op een ontvangstniveau voor de SDR op :

-160dBm  +58dB = -102 dBm

Dit is een aanvaardbaar niveau om te ontvangen en komt overeen met 1.6 µV over 50 Ohm.



Nu alles nog handelbaar maken en een proefopstelling maken indien het weer het toelaat.

Ik kan ondertussen mijn laptop voorzien van de  GQRX software en VNC of andere remote programma.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten