vrijdag 15 januari 2021

ADSN [ 52 : Haalbaarheidsstudie --> deel 2]

Alle zaken eens in EMEcalc gezet .

Ik verschiet van de uitkomst, maar er is " wat" overschot.

Vergeet niet dat ik nog moet proberen om op de SDR 10 Hz smal te kijken en dat bij een héél laag minimale ruisdrempel.


Hier de berekening.




De berekening  is gedaan met enkele aannames:

1. De maan staat halfweg het verste en dichtste punt tov de aarde.

2. Tsky is hier 31 °K , ik zou dit graag 50°K zien , maar ik kan deze waarde er niet in krijgen ????

3. Ik vermoed dat ik mijn gain van de LNA mag verrekenen met de minimale gevoeligheid die hier op -168.3 dBm ligt. Dan zou ik een signaal hebben van  -168.3 + 45.15 = -123.15 dBm aan de ingang van de SDR (12.5 m coax is verrekend)

Dit zou dan mijn gevoeligheid moeten zijn van de SDR.

Ik denk dat ik nog wat te kort schiet.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten