zondag 13 december 2020

ADSN [ 38 : Tweesprong ]

 Nu sta ik op een tweesprong.

Doe ik eerst verder met de software langs de client kant of probeer ik eerst "iets" te vangen op  2.2GHz met de parabool en zijn autotracking.

Ik kan de client die ik wil schrijven nog opzij laten en het skytrack/radecl programma gebruiken om te tracken .Dit is al uitvoerig getest en na enkele softwarefoutjes ( die ik doorgestuurd heb als pull request naar Github en die door de auteur is aanvaard) voldoet deze soft voor de eerste testen meer dan genoeg.


Aan de andere kant heb ik al ervaring met de ontvangst en zenden naar Oscar 100.

Deze zit op een iets hogere frequentie ( nl 2.4GHz) en de zelfgemaakte helix werkte goed.

Dus ik zou een nieuwe helix kunnen maken met dezelfde bouwvorm en in de parabool plaatsen 

Tweede mogelijkheid is eens de MMDS down convertor te testen .

Er zijn veel modellen op de markt en ik weet niet precies wat zijn juiste ingangsfrequentie-bereik is maar dat kan ik mss wel uitvlooien.

De antenne moet ik mss wel ombouwen om de juiste afstralingshoek te krijgen en ik hoop als deze goed werkt ik ook de GPSDO kan inkoppelen.

MMDS Lo = 1998 MHz

Derde mogelijkheid is enkel bouwstenen aan elkaar te koppelen zoals een antenne met een LNA4ALL of een Chinees  , een mixer van mini-circuits zoals de ZX05-30W-S+   of een Chinees enz ...

Dan moet ik wel nog een hoog mixsignaal hebben en dat weet ik niet zo direct.

 

 



Vierde mogelijkheid is de Adalm Pluto .


Deze laatste twee zouden dan al moeten ingebouwd worden in iets dat het slechte weer kan trotseren . 


Ik denk dat ik eerst toch maar eens de MMDS onder handen zal nemen en dan heb ik iets om te luisteren . Is het echt geen weer om aan de parabool te werken dan kan ik stilletjesaan de clietn soft ontwikkelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten