dinsdag 24 maart 2020

WXbalonnen [debugverhaal episode 6 : Nu ook op Radiosondy.info ]

Als uitsmijter nog het feit dat mijn waarnemingen ook op de website van SQ6KXY terecht komt en verder doorgesluist wordt naar aprs.fi

link :  radiosondy.info

Ik heb besloten om dit te doen en geen lokale map te gebruiken omdat ten eerste de download van openstreetmap niet meer ging en ik geen goesting heb om dit uit te vlooien en ten tweede , iedereen heeft tegenwoordig een internetverbinding.

Hiervoor moest er nog één applicatie bijgevoegd worden , namelijk udpgate4.
Dit is dan ook voorzien van de juiste parameters en bijgevoegd in het shell script

Ik heb nu twee shell scripten :
1. startsonde.sh    link  google drive
2. stopsonde.sh     link  google drive
en ook nog de sdrcfg  configuratie  link   google drive

Vergeet niet in netbeacon.txt uw GPS coördinaten te steken !
Maak dit bestand aan met nano netbeacon.txt en zet deze onder de aprs map
Zoiets als

!51xx.xxN/004xx.xxE`Igate 

Let goed op de juiste leestekens en vervang de xx door uw eigen coördinaten




Hier hoeft geen verdere uitleg bij dacht ik
Enkele snapshots met de bewijzen:








En het gewijzigde blokschema van de dataflow


Geen opmerkingen:

Een reactie posten