zondag 22 maart 2020

SDR : [ verdere testen]

Nadat dit alles eens is bezonken komen er verdere vragen te voorschijn , wat als ....

1. Wat gebeurt er als ik twee instanties van rtl_fm wil opendoen zodat ik twee stations tergelijkerijd wil beluisteren ?

Dit is het antwoord:




Het is niet mogelijk !


2. Maar wat als we via de server/client configuratie werken ?

Wel een klein beetje wel .

U kunt geen twee instanties oproepen ( lukt mij nu toch niet) maar ge kunt wel twee of meerdere frequenties in de configfile meegeven, zolang je maar in een bandbreedte blijft van 2 MHz

Zie afdruk.

Je kunt wel beide kanalen opmixen in één audiokanaal ( - m2) , maar ik slaag er niet in ze apart te beluisteren . Zie de stereo vumeter.

Dit is dus via de audiostream . Naar wat ik nog weet van vroeger is dat via de tcp verbinding wel meerdere decoders kunnen werken . dit was toch zo bij de weerballonnen .

Misschien voor laters .




Geen opmerkingen:

Een reactie posten