donderdag 19 maart 2020

Radiosondes op HabHub [ deel 2 ]

Op aanvraag van de QRP heb ik ook eens tussendoor getest of je een radiosonde/wxballon decoder kunt installeren in een zogenaamde docker omgeving.
Ik kende dat niet maar dankzij de QRP en wat opzoekwerk op internet was het vrij simpel dit te installeren .

Ge kunt dit op veel OS-en . bij de QRP loopt dit op een NAS en bij mij natuurlijk in Linux.

Docker is een systeem dat , op mijn manier uitgelegd, een afgeschermde omgeving creëert waar de soft en alle bibliotheken samenzitten en op " zijn eigen" draait .
Ge haalt via een pull een image over die je daar parkeert en van die image maake je één of meerdere containers waarmee uiteindelijk je applicatie draait .
De communicatie loopt in dit geval over een lokale verbinding tussen twee gekoppelde poorten op je localhost.
In feite kun je het een beetje zien als een instantie ( container) van een klasse (class)( image)  in een hoger programmeertaal maar dan uitgebreider.

Enfin , ik bespaar je de installatie maar laat je wel het resultaat zien .

Dit is op localhost


En dit is via de link op Habhub. Ge ziet de groene lijn dat bewijst dat ik de data doorstuur naar Habhub.




Dit was de ballon van Ukkel op woe 18 mrt 2020 en het laatste contact toen hij terugviel en nog 1201 m hoogte had.


En dit is er links te zien tijdens de vlucht. De ontvangsstations worden ook meegegeven.


Hier nog de link naar pull voor radiosonde in docker


pmta/radiosonde

Geen opmerkingen:

Een reactie posten