maandag 21 november 2022

ADSN [ 112 : Artemis 1 : Verontschuldigingen ! ]

 Ik moet hier mijn verontschuldigingen aanbieden .😟

De telemetrie signalen op 2.2 GHz waarvan ik dacht dat ze van Artemis 1 kwamen blijken dat niet te zijn .

Het was mij al opgevallen dat ik deze altijd rond hetzelfde uur s'morgens ontvangde en ze verzwakten hoe later het werd en dan , raar genoeg,  plotseling verdwenen op bijna altijd hetzelfde tijdstip met een bepaalde marge.

Het rare was dat de AZ en EL van het traject klopte , maar dat deze  de hoek kruiste waar het echte signaal zich bevindt , nl op ca 145 ° AZ en 25 ° EL.

Ook zit dit signaal ook nog eens op dezelfde frequentie en DSN NOW gaf aan dat er signalen op die frequentie ook door Madrid ontvangen werden.

Waarvan dit " stoorsignaal" komt is mij nog een raadsel , misschien een geostationair satteliet op die hoek . De elevatie zou allezins kunnen kloppen voor een geostationair.

Ik probeer dit verder uit te spitten.

Dan ben ik deze morgen proeven aan het uitvoeren geweest en vast ingesteld op die AZ en EL en ja hoor de signalen bleven nu binnenrollen.

Enfin , weer wat geleerd . Altijd dubbelchecken voor ge iets rondbazuint.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten