zaterdag 4 april 2020

QSSTV [ install ]

QSSTV is een sstv zend/ontvangprogramma geschreven door ON4QZ.
Het draait onder Linux en heeft de Qt als grafische schil.
Zou ook op een rpi 3 draaien !

zie hiervoor

Raspberry Pi 3

Ik zie  dat er ook DRM mee te ontvangen/zenden  is.

Hier is de website :

QSSTV

Installeren is gewoon de handleiding volgen op de website.

Installation

Ik installeer dit omdat er soms wel eens beeldekes vanuit ballons via deze mode worden uitgezonden en ik niets heb om dit te ontvangen.
Zoals altijd duurt het " builden"  met make ervan wel een poosje , dus niet panikeren.

Daarna naar de map gaan met

cd qsstv

en starten met 

./qsstv 

Eerste beeld bij opstart zonder config




Eén van de configuraties is de kalibratie van de geluidskaart.
Dit wordt gedaan aan de hand van een timeserver.

Hier een afbeelding van de kalibratie in werking.




Als ik resultaat heb met ontvangst kom ik hier wel nog eens op terug.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten