woensdag 22 april 2020

RS232 [ het uitblanken van het signaal. ]

Ik moet op een bepaald moment kunnen uitblanken , dwz de opgestuurde string onderdrukken.
Omdat ik nooit weet hoe lang die string zal zijn moet deze uitblanking universeel zijn.
Ik zou dit kunnen doen met wat intelligentie uit een arduino of ander spul , maar het kan volgens mij ook met ouderwetse hardware.
Hiervoor gebruik ik het werkpaard onder de timers , de 555.


Eerste proefopstelling als MMV. De tijd tussen de cursor 1 en 2 is de delay tijd nadat alle pulsen zijn gepasseerd en waarna de lijn weer zal vrijgegeven worden .
Opname op 38400 bd.





Ge ziet dat er nog glitchen onstaan , die ik liever niet heb.

Nog eens de delaytijd in detail , hier zijn ook de twee stopbits in aanmerking genomen.






Daarom schakelen we over van een MMV naar een hertriggerbare MMV.


ASCII trein in het geel  op 38400 baud met op de onderste trace in het blauw de werking van de hertriggerbare MMV



Glitchen weg !


De proefopstelling



Ergens zit daar ook een 555 verscholen !


Geen opmerkingen:

Een reactie posten