woensdag 1 juli 2009

Vakantie-radio (26).



Het is al een hele poos geleden dat ik hieraan nog gewerkt heb. deels door de operatie maar deels ook door het HB9CV-syndroom op de workshop van de WLD ( zie aldaar).
Het laatste probleem dat ik toen had ,was de spurious die ik verkreeg van de DDS .
Deze was door een LDF verbonden met de TCA440 via een buffer .Het signaal was blijkbaar nog niet proper genoeg en daarom is nu de LDF vervangen door een spoeltje ( TOKO o.i.d.) van onbekende waarde maar vermoedelijk van 5.5MHz ( Geluid TV) tesamen met een condensator va 1nF . Deze laatste is gewoon experimenteel bepaald .
Het verschil vóór en na de ingreep is te zijn op de bijgevoegde foto's .In de " bocht" van de sinus is nog wat rommel te merken , die verdween door de condensator op de spoel te plaatsen .

Doordat ik ook van MF ben veranderd moest ik ook nog het spoeltje op de uitgang van de mengtrap van de TCA440 aanpassen .Ik ondervond dat het filter niet goed werkte en dat kwam doordat de kring natuurlijk niet in resonantie was . Ter herinnering , deze kring staat er om de uitgangsimpedantie van de TCA440 (hoog) aan te passen aan de impedantie van het MF-filter ( laag) . Bij meten van de scoop heb ik zowel primair als secundair dezelfde amplitude , dus aanpassing is OK .

ON4AOL ,Luc

Geen opmerkingen:

Een reactie posten