zaterdag 4 juli 2009

Vakantie-radio (27).

Wat een amateur kan afzien !
Vorig bericht was ik nog vrij tevreden met de resultaten van de DDS filtering .
Echter de luisterresultaten zijn toch nog altijd iets anders of de meetresultaten.

Nu had ik bij het doorlopen van de DDS steeds in stapjes van 1 KHz geluisterd naar piepjes en die waren voor 99% verdwenen na de filtering . Echter, bij nog fijndere stapjes ( 100Hz) kwamen er weer een aantal te voorschijn die mij enorm ergerde. Daarbij was ook het niveau van het oscillatorsignaal wat gezakt en ik had al opgemerkt dat dit vrij hard moet zijn om een goeie menging te krijgen .Niet alleen een slechtere menging was het gevolg ,ook de doorbraak van AM was serieus toegenomen .
Er zit maar één ding op en dat is de gehele boel opnieuw bekijken . Let op , ik ben niet teleurgesteld , ik heb namelijk veel bijgeleerd maar " het zal weer niet voor deze verlofperiode zijn " om dit ding mee te nemen .
De DDS zal ik maar weer vervangen door een VXO en de eerste proeven zijn aan de gang. Gelukkig kan ik de VXO maken met het inwendige van de TCA440 , want deze zou ik willen blijven gebruiken voor het gemak van de vele mogelijke in en uitgangen die het IC biedt.

Wordt nog vervolgd , langzaam maar zeker , maar zekers langzaam ...

ON4AOL , Luc

Geen opmerkingen:

Een reactie posten