zaterdag 30 mei 2009

Vakantie-radio (23).

Intermezzo !

Zojuist gehoord dat ik onder het mes moet. Problemen met de rechte schouder . Daarmee zal de vakantie alsook mijn vakantieradio achteruitschuiven .
Ondertussen heb ik het MF verandert van 4MHz naar 4.915 MHz om conflicten met de PIC processor van de DDS te vermijden .Met deze opzet zijn al signalen ontvangen in de 40m-band waarbij ik de TS440 als achterzet gebruik .Ook is hiermee broadcast te ontvangen op een stukje draad van 30cm. De AGC zal nog een zorgenkind worden . De volgende stap is het tussenschakelen van de NE612 en de BFO .Het feit dat het oscillatorsignaal voor een mengtrap fors moet zijn( was voor mij een openbaring toen ik dit ooit las , omdat ik dacht dat het zwakke antennesignaal dan zou "gemaskeerd" worden )heb ik nu zelf kunnen vasstellen door het oscilattorsignaal in sterkte te regelen en inderdaad , het ontvangstsignaal verdwijnt gewoon bij een te zwak oscillatosignaal !

Door het feit dat iedereen mij aanraadde om links te leren seinen met de Bencher , zal ik tijd genoeg hebben tijdens mijn revalidatie die toch een zestal weken kan bedragen .

wordt vervolgd ....

ON4AOL , Luc

Geen opmerkingen:

Een reactie posten