zaterdag 23 mei 2009

Vakantie-radio (21) .


Dit is de nieuwe configuratie . Wat is het verschil ? Wel de trap met de BFO wordt nu tussen de TCA440 gezet ipv erachter . Dit heeft het voordeel dat de laatste trap van de TCA440 nu nog enkel LF moet versterken ( maar dan ook geregeld) Ik val nu gedeeltelijk terug op mijn oordeel dat er best op MF geregeld wordt , maar ik heb nog wèl een geregelde HF trap die ik eerst niet had plus dat de volumeregelaar in feite nu de regelaar van de tweede AGC kan worden . Alhoewel ik eens ga proberen om een "voorwaartse" AGC regeling toe te passen , dit houdt in dat het gedetecteerde HF-signaal dat dienst doet voor de eerste AGC ook wordt doorgegeven aan de tweede .
Hoeveel is er nu verandert tov de Toucan wat onderdelen betreft ? Wel de eerste NE612 is in feite vervangen door een TCA440 met de beschreven voordelen ( AGC 1 en AGC2 en eventueel een S-meter )+ een andere LF-versterker.
Wel ga ik zorg moeten besteden aan de Zin en Zuit's van de TCA440 . De Zuit naar het xtalfilter toe komt op het ogenblik niet overeen ! Nu eerst opnieuw afbreken en het nieuwe schema opbouwen .

ON4AOL ,Luc

Geen opmerkingen:

Een reactie posten