donderdag 30 juli 2020

ADSN [ 2 : De EPR-203 positioner ]

Deze heeft een gebrek.
Hij wil namelijk niet ronddraaien ( AZ) , ik hoor eventjes de motor aanzetten maar stopt direkt of hij nu richting W of richting O draait , het maakt niet uit.
Met een DMM eens gekeken of de A B pulsen terugkwamen en dat ziet er op het eerste zicht OK uit , alhoewel ik deze toch eens met een scoop wil bekijken .
De Elevatie werkt gelukkig wel.

Voor alle zekerheid zal ik toch maar de positioner open maken , dit is misschien ook aangewezen na een lange periode zonder onderhoud erop.
De geroeste bouten heb ik al vervangen en deze zaten goed vast !

In de controlbox is er ook een voorziening voor een RS232 sturing , maar ze is niet aanwezig. Hopelijk kan ik deze er nog inplaatsen en kan er gestuurd worden via een compoort. Anders wordt het ombouw naar een Raspberry Pi of een Arduino

Een link naar iemand die ook een ombouw heeft gedaan













Geen opmerkingen:

Een reactie posten