dinsdag 28 juli 2020

ADSN [ 1: paraboolwerken ]

Nu dat het vlotjes werkt met de oscar 100 zoek ik een nieuwe uitdaging.
Ik ben de laatste tijd meer en meer op de hogere banden aktief temeer daar HF volloopt met storingen allerlei.Er is daar geen uitdaging meer te zoeken of je zou  storingsonderdrukking als hobby hebben , ik in elk geval niet.
Dus hogere frequenties opzoeken , toch al iets dat vanaf mijn pril begin mijn aandacht trok.

Er worden de laatste tijd nogal wat in de ruimte geschoten en veelal in " deep space". Dit kan een uitdaging worden maar dan moet ik wel op de  ADSN ( Amateur Deep Space Network) frequenties  geraken en één daarvan is in de 8GHz band.Daarbij komt nog dat als je wilt volgen je ook de parabool moet kunnen draaien en eleveren.

Hiervoor heb ik gelukkig het materiaal liggen maar nog niet uitgetest.
Dit wordt dan ook het komende werk vooraleer het weer slecht weer wordt.

Hier enkele foto's van het spul.

Nitec EPR-203 Robot Positioner

De positioner





De controlbox


Geen opmerkingen:

Een reactie posten