vrijdag 22 november 2019

OSCAR100 smalband [ 33 : Nieuwe LNB ]

Tijdens ombouw heb ik mijn oude LNB naar de Filistijnen gestuurd.
Daarom heb ik twee andere aangeschaft en van hetzelfde merk : Octagon.
Het is een enkele kop geworden en van een nieuwere lichting: OSLG Green HQ;
Deze is van het PLL type  ( met sticker tegenwoordig).
Ze maken ze wel echt klein tegenwoordig .
Ook hier is de bedoeling dat het Xtal buiten dienst gezet wordt en er een injectie is van de GPSDO.
Omdat ik geen F connector heb , zal ik iets moeten fabrieken met een SMA of andere miniplug.


Hoe ik het xtal buiten werking ga zetten , daar moet ik nog even over nadenken .Fysisch verwijderen zal niet lukken door dat het xtal onderaan de geplakte print zit.
Lipjes desolderen is een optie , eventueel de baantjes onderbreken .

2 opmerkingen: