vrijdag 8 november 2019

OSCAR100 smalband [ 28 : GPSDO signaalverdeling ]

Deze morgen direct terug alles opgestart ( was frisjes buiten , ca 3°C)

En frequentie was nog steeds perfekt . De bakens zaten waar ze moesten zijn .
Het nadeel dat ik nu ondervind en dat ik hoop op te lossen , is dat de GPSDO zich in de buurt van de schotel bevindt.
Het zou natuurlijk beter zijn als dit in de shack zou zitten en dat ik ook dit stabiel signaal voor andere doeleinden kan gebruiken .
Daarom ga ik nu enkele oude VHF/UHF splitters uit de TV-antenne tijd ombouwen . Het moet een laagdoorlaat/hoogdoorlaat filter combinatie  worden en VHF/UHF splitters komen  dicht in de buurt.

UHF zal goed zijn , ik moet enkel ca 740MHz doorlaten en dat ligt in band V van UHF
VHF zal moeten aangepast worden omdat het slechts begint aan ca 47 MHz en ik moet 27 MHz halen.

Kandidaat splitters :






Het voordeel van deze splitters is dat de opbouw al voorzien is om coaxen aan te sluiten en ze buiten kunnen gemonteerd worden .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten