donderdag 16 februari 2023

SAT [ 5 : Antenne-opstelling McGyver style ]

Een antenne opstelling gemaakt "McGyver-style" .

De 70cm yagi gecombineerd met mijn 3 el vossenjacht antenne op 2m

Een channelmaster rotor en een controlbox.

Antennes op ca 45° geëleveerd omdat ik geen EL rotor heb .

Ik hoop door de vrij grote openingshoek de lagere en de hogere omlopen  toch nog te vangen.

De antennes zijn gekanteld ( skew) zodat ik zowel de H als de V polarisatie , zij het met enige verzwakking,  kan oppikken en zodoende de fading ( QSB) wat te verminderen.

Vanmorgen de eerste test gedaan met ISS ( enkel RX) en toch 9 amateurs kunnen noteren.

De omloop kwam quasi in het zenith over.


Hier de antenne-opstelling.


Als ik nu nog wil zenden zal ik toch een tweede diplexer moeten maken of aanschaffen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten