zaterdag 21 september 2019

OSCAR100 smalband [ 9: Hoera !]

Deze mooie herfstnamiddag te baat genomen om met minimale setup eens kijken of ik een draaggolf op de Oscar 100 kon krijgen .

Set-up:

Pluto --> LNA4ALL (mod) --> Chinees ampl -->EDUP EP AB007  ( WiFi booster) --> Zelfgemaakte Helix antenne --> parabool prime focus 1m40

Eigenlijk al van de eerste keer had ik succes. Ik zat wel niet waar ik zou moeten zitten , maar de Pluto had weer zijn kuren .

Waar ik wel van verbaasd was , was de sterkte van het signaal . maar net beneden het baken en zo'n 30 dB S/N

Op de websdr zat ik net boven de S9 !

Tuinopstelling 
Links de ontvangstparabool en rechts de uplink


"Mijn Signaal"

S9 op de websdr


Morgen wagen we ons aan SSB


3 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd. Knappe prestatie. 73 Ron

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tnx Ron , Ook SSB gelukt met iets andere opstelling maar nog steeds 1 Watt ( moet echt eens meten hoeveel juist ) Zie andere post
    73 Luc

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooi. Toch heel bijzonder om een spraakverbinding via een geo-stationaire amateur satelliet te hebben..met 1 Watt, 73 Ron, pa2rf.blogspot.com

      Verwijderen