woensdag 4 september 2019

DATV en aanverwanten [ 41 : Hoe verder ? ]

Bij het nakijken van alle beschikbare gerief en wat er zoal tot op heden op de markt is gekomen , ben ik tot besluit gekomen dat ik niet het nodige vermogen direkt kan aanboren om DATV uit te zenden .
Ik had verwacht dat er na enkele maanden wel iets , hetzij zelfbouw , hetzij "bouwdoos" voor een amateurvriendelijke prijs zou op de markt komen , maar de opbrengst deze zomer is maar mager.
Ook printmateriaal op die hoge frequenties met weinig verlies is duur en ook moeilijk verkrijgbaar
DATV is voorlopig niet verder aan de orde.
Wel heb ik op de broodplank enkele experimenten gedaan om de NB  ( narrow band) uplink uit te werken . Ook heb ik daarvan een printje gevonden op internet dat qua opzet eigenlijk hetzelfde is dan dat ik hier gefabriekt hebt , maar dan alles op één print.
Langs de downlink kant moet ik dan wel een stabiele LNB hebben om de usb signalen te ontvangen .
Langs de uplink kunnen we dan met enkele watts zekers voldoen.
Dus ik ga maar beginnen met een nieuwe serie : OSCAR100 smalband

Geen opmerkingen:

Een reactie posten