maandag 15 april 2019

DATV en aanverwanten [ 37 : Testen met mixer ]

Ik had een DBM level 7 mixer besteld op ebay (ZX05-30W van Mini-Circuits  300- 4000 MHz).
Deze heb ik nodig om 2.4 GHz signalen naar beneden te mengen om ze zo te kunnen bekijken op de SA die maar tot 1.5 GHz loopt.
Level 7 betekent dat het LO signaal +7dBm moet zijn om goed te werken .
Dit niveau komt niet uit de Pluto ( volgens datasheet wel , maar ik ( en nog anderen) meten maar 0dBm. Nochtans werkt de mixer nog goed met dit niveau.
Ik heb deze getest met twee ADALM Pluto's , de ene als DATV zender mbv het softwareprogramma DATV Express en de andere met hetzelfde programma maar enkel met de carrier als LO signaal.
De uitgang van de mixer kan ik dan bekijken op de SA

Instellingen :
DATV op 2400MHz
Carrier op 1655MHz

De IF wordt dan 745 MHz

De twee Pluto's met de mixer
 Resultaat op de SA , dit is 8psk en 2Ms/s



 Resultaat op de Minitiouner, hier had ik nog "carrier" vergeten aanvinken daardoor was de constellatie niet zo goed. In QPSK en 1Ms/s



Hier met een héél goede constellatie en D35 !


De settings DATV Express als LO





en als DATV zender


Hier ingesteld als 8PSK en 2Ms/s DVB-S2 H264

Geen opmerkingen:

Een reactie posten