donderdag 3 januari 2019

DATV en aanverwanten [ 10 : Probleem uitvlooien ]

Uitvlooien waarom er een jump in het signaal zat/zit

Geen jumps meer

Hier was het signaal stabiel , geen jumps.
De reden is waarschijnlijk door de opstelling.
Ik moet naar de LNB twee signalen sturen , één voor de keuze lage of hoge LO en  één voor de keuze V of H.
Dit kan niet uit de usb stick komen en daarom wordt dit vanuit een DVB ontvanger geInjecteerd via mijn T-bias.
Omdat BADR 4/5/6 mij geen juiste instellingen kunnen geven namelijk  LO op 9750 MHz en V/H ( maar dit laatste iets minder van belang) doordat al de te ontvangen kanalen boven 11700 MHz zitten en daardoor de LO op 10600 schakelen , moet ik een andere satelliet ( bv Astra )gebruiken die wel zo een kanaal heeft .
Maar daardoor heb ik natuurlijk geen beeld en ik vermoed dat er dan een scanfunctie in werking treedt om het kanaal te zoeken ( iets zoals de AFC in een FM ontvanger) . Dit is zo voor alle satellieten die ik geprobeerd hebt en dat waren de Astra 2 Astra 3 en Hotbird  . Echter bij ASTRA 1 blijkt dit zich niet voor te doen . Dus daarom gebruik ik nu Astra 1 als dummy satelliet.

Omdat er nog een tweede baken zit op de Es'Hail 2 heb ik dit ook gezocht en gevonden .

Baken 2

Ik wijk nog wel één MHz af van de echte frequentie , denk niet dat dit nog doppler is maar een mindere  calibratie  van de USB stick of een afwijking in de DRO van de LNB . Dit laatste is snel te testen door deze uit te wisselen.
Voor de volgende post .


Geen opmerkingen:

Een reactie posten