donderdag 27 december 2012

Vergane Glorie : MiniWhip

Tijdens de laatste SAQ uitzending heb ik helemaal NIETS ontvangen !
Nu had ik geen fantoomvoeding meer en had ik snel iets in elkaar geknutseld , wat kunnen  twee componenten nu de zaak maken ?
Wel ik heb me daar redelijk aan mispakt !
Nu stond er in het oorspronkelijk schema een choke  van 470 µH en dat blijkt toch wel te optimistisch te zijn als je nog 17kHz wilt afblokken . Deze vertegenwoordigt maar een impedantie van  2 PI f L of zijnde pakweg  50 ohm . De emittorvolger in de schakeling zal ook wel in die buurt liggen ( één en ander afhankelijk van zijn gevoerde stroom) , dus zowiezo zijn we al een pak signaal kwijt .Ik zou eerder gaan voor pakweg 10 maal deze emittorimpedantie en dan komen we al gauw enkel mH uit . Dit moet dan ook in de miniwhip zo uitgevoerd worden , dus dubbel werk .
Enfin , voor een lang verhaal kort te maken en te zien op bijgaande foto , het wordt toch herbouwen dat spul !
Ik ben ook nog aan het uitvissen waarom ik wel een signaaltje op Speclab kan horen dat ik oppik via de fantoomvoeding zonder miniwhip eraan en niet meer als ik de voeding aansluit ????
Waarom dempt de schakeling zóveel bij het aansluiten van de voeding .Maar dat moet ik nog eens uitvlooien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten