zondag 16 december 2012

SDR

In het nazog van mijn EME exprimenten ben ik op het volgende gestoten .
Sommige DVB-T dongles met een bepaalde type chip erin , zijn te gebruiken, mits de juiste software , als een SDR ontvanger voor verschillende modes .
Ik heb mij zo'n goedkoop dongletje aangeschaft en de richtlijnen van installatie op het internet braafjes gevolgd .
Het resultaat ziet U hieronder . De eerste test is de nationale broadcast RADIO 1 . Het geval heeft nogal een speciale connector en dit moet ik eerst omzetten naar een meer gangbare type zoals SMA of iets dergelijks .
Eénmaal dit gelukt kun je op zichzelf al een hele brede band aan frequenties ontvangen in verschillende modes , maar in combinatie met een convertor zal deze wereld nog grootser worden .


Eerste SDR ontvangst

Geen opmerkingen:

Een reactie posten