vrijdag 13 januari 2012

Op de agenda dit jaar :ATV

Eén van de onderwerpen op mijn agenda is ,naast APRS in orde brengen , het terug aktiveren van mijn ATV ontvangst-systeem .
Ik heb enkele jaren geleden nog meegewerkt aan PI6ZVL bij de opbouw en heb daarvan nog enkele bouwprojectjes liggen zoals een omgebouwde LNB en een ATV zender op 10GHz dmv een Gunn-oscillator .
Nu dat er nog een nieuwe mogelijkheid bijgekomen is in de buurt dankzij ON0SNW , met DATV is het eens de moeite waard of dit niet met simpele middelen te ontvangen is .
Eerst eens uitvlooien wat ik daarvoor nodig heb.Ik kan alvast beginnen uitrekenen waar ik de digitale decoder moet afstemmen om met mijne gemodificeerde LNB een beeldje uit de lucht te plukken .

2 opmerkingen:

  1. Kan dit de eerste stap zijn naar ATV in de WLD?
    Eddy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik weet het niet , misschien wel .
    Daar valt altijd over te praten .
    Het mooie van ATV is , als er genoeg " workshoppers" dit kunnen ontvangen , is er altijd wel een mogelijkheid om tussen de workshoppen in een technische les over de repeater uit te zenden .
    Bijvoorbeeld een meting of uitleg over een bepaald onderwerp.

    BeantwoordenVerwijderen