zaterdag 28 januari 2012

ATV: De uitlijning van de offsetschotel voor aardse verbindingen.

Om een offsetschotel zodanig uit te lijnen ,zodat de stralen die zich quasi evenwijdig met het aardoppervlakte naar U toe komen ,netjes te projecteren op de LNB kop heb ik volgende werkwijze genomen .
Ik heb vooreerst de schotel ondersteboven gemonteerd zodat ik meer vrijheid had in het eleveren van de schotel .Daarna heb ik op verschillende " hoeken" van de schotel zelfklevende reflectorstrips gekleefd. In feite heb je aan één genoeg maar ik had er toch op overschot .Het uitschuifmastje wordt nu zodanig ingeklemd dat de buis loodrecht komt te staan .
Daarna met een laserpen (die de horizontale straling nabootst) deze strips belicht en de hoek van de schotel aangepast totdat de reflectie zich in het midden van de LNB aankwam .
Hierdoor is de schotel klaar om te testen . Veel bijregelen zal er nu niet meer bij zijn .





Geen opmerkingen:

Een reactie posten