maandag 4 oktober 2021

EME [ Eindelijk , ontvangst in de Q65 mode via de maan. ]

 Q65 - 60 C is de meest gebruikte mode op 23 cm in EME.

Het was mij nog niet gelukt om deze mode succesvol te gebruiken ,maar nu wel.

Vermoedelijk waren mijn WSJT settings niet goed . Dankzij ON5GS , Dirk , hebben we ze eens overlopen en ik had "decode after EME delay "vergeten aanvinken .

Toch moest ik wachten tot de volgende morgen omdat de maan al foetsie was .

Deze morgen dan opnieuw opgestart en voilá het wonder was geschied.

Is het nu de reboot of het vinkje , het werkt nu naar behoren.

 


 

Het resultaat ziet U hieronder.



Er is echter maar  één maar. De DT ( tijd tussen zenden en ontvanst) moet in de buurt van 2.6 sec zijn naargelang de afstand van de maan tot de aarde.

Bij mij is dit een halve seconde méér. ook ON4AOI wees mij erop in de HB9Q chat.

NTP aangepast naar een pool uit Belgie. Moet dit nog verder onderzoeken.


Zo ziet de Q65-60C mode eruit in WJST-X.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten