maandag 10 februari 2020

OSCAR100 smalband [ 39 : ombouw LNB met GPS gelockte oscillator ]

Nadat ik wat plezier heb beleefd aan het weer op punt stellen van een oude Lenco L75S en dito cardtridge en naald wordt het stilaan tijd om de ombouw verder te zetten .
Kan dan wel ondertussen naar wat vinyl luisteren ....😊
Ik ga proberen een opstelling binnenshuis te maken zodat ik stap voor stap dit kan uittesten.
Hiervoor zal ik de Pluto als stuurzender gebruiken en de te om te bouwen LNB als ontvanger natuurlijk.
Eerste stap , het desolderen van het xtal is reeds gedaan enkele weken terug .
Tweede stap is de LO ingang voorzien op de LNB.
Ik hou de IF uitgang  en de LO ingang gescheiden om dat dit de beste oplossing is zonder baantjes stuk te maken . Nadeel is dat er twee coaxen aan de LNB zullen moeten verbonden worden , maar deze kunnen kort zijn tot aan een tussendoos.



Zie post 41 over deze topic , met het juiste schema

Geen opmerkingen:

Een reactie posten