zondag 13 oktober 2019

OSCAR100 smalband [ 16 : Voorbereiding tot inbouw ]


Effe ervan tussen geweest . Eerst een presentatie gemaakt en dan op de samenkomst deze voorgedragen . Het is een pittig document van 120 dia' s dus dat is de reden van enige afwezigheid hier op de blog.
Heb ondertussen een kandidaat inbouwkast gevonden uit gegoten aluminium en ben deze nu aan het voorbereiden tot het inbouwen van de modules. Deze komt wel zo dicht mogelijk bij de parabool en moet daarom waterdicht zijn .Toch moet er enige ventilatie mogelijkheden blijven bestaan.
Omdat ik niet wil dat er SMA connectoren mogelijks in weer en wind komen te staan en ik met een " dikke" coax tot aan de helical wil komen moet ik nog een overgang " fabrieken".
Het wordt een N connector die ik dan in een invoergat kan plaatsen en waar ik een kraag aan soldeer om op een zo'n SHF vriendelijk-mogelijke manier de overgang te maken naar een dun coaxkabeltje dat naar de eindtrap loopt .

Kraag van bladkoper
Pigtail
Deze foto toont hoe ik een dunne coaxovergang maak naar een N-connector toe .
Het hoedje wordt nadat de binnenader is gesoldeerd , vastgesoldeerd aan de kraag waar eerder al de buitenmantel aan is gesoldeerd . Alles wordt nog eens overtrokken met een krimpkous.

Afgewerkt

Geen opmerkingen:

Een reactie posten