donderdag 28 juni 2012

APRS: de spurt wordt ingezet.

Ondertussen is de nieuwe print ontwikkeld , geboord en van een soldeerlak voorzien .Ik bouw weer "achterstevoren" dwz van uitgang ( in dit geval de antenne) naar voren toe .De eindtrap ,stuurtrap en de twee laatste vermenigvuldigtrappen zijn reeds gesoldeerd . Ik stuur nu, met met HF-generator, een signaaltje in van ca 36MHz en het werkt ! Ik krijg er maximum 800mW uit ( nog weliswaar zonder filter) maar dit nog zonder te optimaliseren .De eindtor wordt wel heet ondanks de zelfgefabriceerde koelvin ( Moer M8 , uitgeboord) , maar dit is dan ook op vollast zonder pauze en zekers 10 minuten lang . De APRS zender zal maar om de minuut (?) in de lucht komen en dan nog maar een burst . Dus ik zit er niet mee .
Hij blijft stabiel , ook als ik de voedingsspanning op en terug draai tussen 14V en 10V .De Bird geeft ook aan dat de impedantieaanpassing wel snor zit . In de reflectiemode zie ik geen vermogen terugkomen , dit alles wel op een dummyload , een antenne heb ik er nog niet aangehangen . Dus ik weet niet wat een niet-resistieve belasting doet met mijn eindtor .
Nu nog de andere trappen solderen en de PIC plaatsen . Dan is het af. het wordt tijd , de vakantie komt er aan !
Ondertussen is één en één terug twee !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten