vrijdag 14 augustus 2009

Meteoren-ontvangst : deel 8


Resultaat van enkele dagen en nachten meteoren jagen ziet U hierboven
Hoe meer naar de rode kleur hoe meer detecties per uur .
Het was een leerrijke ervaring die mij SpecLab op een andere manier heeft leren kennen en nu weet ik ook hoe ik lijntjes " soft" in SpecLab kan schrijven om bepaalde delen te bewaken , zoals bv de teller om het aantal meteoren te tellen .
Ik ben ook in contact geweest met Gerhard ( OE3BGA) om ook zijn systeem in gang te krijgen en ervaring uit te wisselen , alsook met Chris Steyaert ( oud-voorzitter VVS) en Gaspard ON4ZK , de maker van het baken in het AStrolab in Ieper, die ik allen bij deze wil bedanken .

Ik sluit dit hoofdstuk af, maar de ervaring zal mij toelaten over te gaan tot het volgende : het detecteren van de GRAVES radar via de maan .

ON4AOL , Luc

Geen opmerkingen:

Een reactie posten