woensdag 6 mei 2020

STM32 [ 2: Linux en voorinstellingen]

Nu komt de software installatie onder Linux.
Ik gebruik al jaren Linux Lite , onbekend voor velen , maar deze ubuntu afgeleide bevalt mij prima . ziet er wat oudbollig uit , maar werkt voor mij snel.
Voordeel is dat de pakketten voor Ubuntu dus ook allemaal op deze distro draait.

Linux home directory.
Voor linuxgebruikers is dit gesneden koek maar voor beginners ( zoals mijn collega) moet dit toch vermeld worden .

We installeren alles onder onze " homedirectory" en dit ziet er ongeveer zo uit .
Ongeveer , omdat de usernaam ( dat is hier luc ) bij u zal verschillen afhankelijk van uw Linux installatie.



pwd is een linux commando en geeft uw huidige directory weer ,zoals ge ziet is dit      /home/luc.      Bij u zal dit dan /home/"uw naam" vermoedelijk zijn .

Het tilde teken  ~ in de prompt  is ook een teken dat je in je homedirectory zit.

Om de software te kunnen installeren moet je al aan enkele voorwaarden voldoen . Ik verwijs hier naar een link in deze blog waar je al punt 1 tem 3 mag uitvoeren van het 10 stappenplan aldaar. Dit was voor een raspberry pi maar dit geldt voor alle Linux . U hoeft dus niet alles vanuit " Putty" te doen zoals daar beschreven maar gewoon vanuit de home directory , hier dus  /home/luc

voorinstellingen


Eenmaal dit uitgevoerd kunnen we starten met de toepassingssoftware voor de stm32




Geen opmerkingen:

Een reactie posten