maandag 10 december 2018

DATV en aanverwanten [ 1 : Start ontvangst Es 'Hail2 ]

Het wordt tijd ...
Dat ik eindelijk eens aan mijn DATV project herbegin.
Het zijn interessante tijden nu dat de Es'Hail gelanceerd is op een geostationaiere baan en er nog een hele reeks nieuwe satellieten in de lucht rondjes draaien , wordt het tijd om er eens aan deel te nemen .
Ik had reeds lang een gedeeltelijke kit besteld bij BATC , de MTK1 minitiouner tuner . Ik ben gestart met deze te bouwen . Er zijn nog andere "dingen" die ik moet doen zoals een parabool met de juiste LNB erin voor er iets te beleven valt  , maar dit is een goeie  start. De print heb ik bestukt met hetgene ik liggen had in de junkbox en het andere heb ik besteld.
Ondertussen zijn er reeds andere kits beschikbaar  en is de mijne reeds obsolete , maar ik hou het bij de deze.

Nu wachten op mijn onderdelen om verder te bouwen .
Als het weer het toelaat , plaats ik terug mijn oude parabool (die reeds voorzien is van een nieuw likje verf) en probeer eerst de normale TV satellieten te ontvangen , kwestie om de feeling weer terug te krijgen .
Daarna zoeken we een satelliet in de buurt van de Es'Hail die nog FTA uitzendingen doet en zo gaan we verder , stapje voor stapje

De print met de junkbox onderdelen .



Link naar BATC en het minitiouner project:

minitiouner BATC

Link naar het forum  van de ontwerper F6ZDP

vivadatv



Geen opmerkingen:

Een reactie posten