zondag 4 december 2022

LORA [ 10: P2P test]

Zoals al eerder beloofd , een test gedaan met een P2P verbinding in " real life" situatie.

Samengevat : teleurstellend!

Zolang open veld , lukt het aardig maar als er bomen aan te pas komen in het bos gaat de demping zeer snel de hoogte in en er staan nog geen bladeren aan de takken !

Ik had een oled display aan mijn "mobiel" LoRa bordje verbonden en het vaste bordje zond op regelmatige basis een bericht . In dit bericht had ik een teller laten oplopen zodat ik aan de RX kant kon zien of er nieuwe berichten binnenkwamen .

Ook werd de RSSI uitgelezen zodat ik een idee had van de sterkte van het signaal.

De "mobiele" rx in een bokaal ondergebracht.


Voorlopig is dit de laatste test met LoRa . We gaan ons eerst verder herbronnen.

2 opmerkingen:

  1. hi, Luc ik volg met belangstelling, wat is eigenlijk jouw doelstelling met dit project?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niet direkt een project , juist eens uittesten wat ze allemaal beweren op internet. Materiaal kwam van de QRP.

    BeantwoordenVerwijderen