maandag 16 augustus 2021

ADSN [ 67 : Tracker in werking]

 Alles is nu opgebouwd , dicht bij de schotel; In feite sta ik even ver of het najaar van 2020 , uitgenomen dat nu alles netjes is ingebouwd en niet meer op de broodplank in het tuinhuis resideert.

De voeding is nu ook apart voorzien van een schakelaar zodat ik snel alles veilig kan afschakelen .


De opstelling met de controlbox en voedingsbox



 
 
Testen van de software door de zon te tracken en kijken of de schaduw in het midden van de parabool valt.
 
De software bestaat enerzijds een zelfgeschreven rpi sturing van beide rotoren die de settings krijgt via tcp/ip verbinding met een python programma dat Skytrack  doet lopen . Dit laatste is te vinden op Github :

https://github.com/ghostop14/skytrack

Later zou ik graag zelf een python met gui schrijven waarmee ik dit kan doen tesamen met een reeks andere commando's die ik nodig heb.
Bv : manuele ingave van posities zoals parkeerpositie of het laten kalibreren van de origine. Ook een visuele aanschouwing van de positie is wenselijk.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten