zondag 12 februari 2012

TS-440S:Operatie reparatie

Nu dat het stenen uit de grond vriest is het een beetje stilgevallen met de ATV-experimenten .
Met mijn Kenwood ben ik al maanden aan het sukkelen en zelfs na twee herstellingen via een vakhandelaar bij Kenwood duikt het probleem steeds terug op .
Ik ben het beu en hoop de reparatie zelf uit te voeren .Gelukkig is deze TRX nog enigzins "bewerkbaar" omdat er geen kilo's SMD-componenten in zitten .
Wat is er mis ?
Steeds weer krijg ik enkel de puntjes op het display te zien en dit onafhankelijk welke band er gekozen is .De oorzaak is al veelvuldig beschreven en is dus geen uniek geval van mijn transceiver . Het zal eerst uitzoeken worden en dan maar hopen dat er nog componenten bestaan voor eventuele defekte te vervangen .
Al bij al een zware klus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten