vrijdag 4 september 2015

CF4160 duplexer : metingen

Omdat het buiten regende ,heb ik mijn SA nog eens opgestart.
Ik heb hier nog een Comet duplex filter liggen met volgende specs door de fabrikant geclaimd.

CF-4160K, 4160I, 4160J, 4160N

Band Pass Ins

Loss Max Power
1.3-170MHz 0.15dB 800W PEP
350-540MHz 0.25dB 500W PEP

Isolation: 60dB minimum

Eerst wat foto's



De duplexer in kwestie, N connectoren voor de hoge  en een PL voor de lage band.
De gemeenschappelijk is ook een N connector

Het zelfopgenomen schema

De Hoogdoorlaatfilter op de SA
Hierbij is de niet aangsloten sectie ( in dit geval de LPF) afgesloten met 50 Ohm .
Indien U dit niet doet krijgt U andere waarden en een andere kromme.
De behuizing was echter NIET afgesloten ( wat een meetfout is van mij)






De laagdoorlaatfilter op de SA;
Ook weer afgesloten met 50 Ohm en deze keer wel met het deksel erop.


Mijn gemeten waarden ( na normalisatie van de meetkabels)

HDF : doorlaatdemping op één punt gemeten ( nl 435 MHz)  raar maar + 098 dB ( marker 3)
           kantelfrequentie  ( marker 2 , - 3 dB)   268 Mhz
           demping op 145 MHz ( marker 1) -57 dB

LPF:  doorlaatdemping op 145 MHz) raar maar ook + 1.6 dB
          kantelfrequentie ( marker 2 op - 3dB)  213 Mhz
          demping op 435 ,MHz ( marker 3) - 47 dB


De 60 dB isolation die geclaimd wordt , wordt niet gehaald , zekers niet op de LPF

Instellingen op de SA : RBW ( resolution bandwidth) 30 kHz
                                      VBW ( video bandwidth)  10 kHz.
Dit geeft een scantijd van 3.333 sec en een rustig uitgemiddeld beeld.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten