maandag 23 januari 2012

ATV : Nog hoop ?

Na de veldtesten heb ik een kleine schotel ( 40 cm) gemonteerd.
Onderste boven weliswaar omdat het een offset schotel is en omdat ik anders de hoek niet ver genoeg kan krijgen om een horizontale instraling te kunnen krijgen .Deze hoek heb ik grof afgeregeld door een stukje alu-folie op de schotel te kleven en met een laserpen de repeater-afstraling na te bootsen.Hierdoor kon ik de reflecties zien op de LNB kop.Is de hoek niet juist dan valt de laserstraal niet op de kop.
Tegen beter weten in ( ik had nog nooit iets ontvangen van PI6ZVL)het mastje in de tuin geplant en uitgeschoven . Na wat heen en weer draaien zag ik toch helderheidsmodulatie ( ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven ,het is zelfs geen B1)en nadat ik de elevatiehoek nog wat bijgesteld had , kwam er toch een krappe B1 te voorschijn . Ik zag synchro-strepen en een héél licht beeld .Dit was herhaalbaar , dus het waren geen spoken .
Als ik de schotel nog wat hoger kan krijgen zou ik er misschien nog een aanvaardbaar beeld uit kunnen toveren .Dit zal wel niet voor direkt zijn .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten