donderdag 25 maart 2010

Winterproject: deel 8

Lange tijd niets meegedeeld , maar ik heb niet stilgezeten .
Na prospectie welke gratis C-compiler ik zou gebruiken zijn er uiteindelijk twee kandidaten overgebleven , elk met zijn eigen voor-en nadelen.Deze zijn de HI-Tech die nu door Microchip wordt ondersteund en geïntergreerd kan worden in MPLAB en SourceBoost welke in feite ook in MPLAB kan ingepast worden . Ik ben uiteindelijk aan de slag gegaan met deze laatste en na de gebruikelijke kinderziektes zijn we nu eindelijk vertrokken .Ik kan in eeprom schrijven en terug uitlezen ,zodat ik een code kan uitsturen waarvan ik dan ook nog de checksum hebben berekend . Voorlopig wordt alles zichtbaar gemaakt met enkele leds , maar het is de bedoeling dat dit dan wordt overgestuurd via een draadloze koppeling .De gebruikte PIC wordt een 8 pins 12F629 , welke klein is en ook weinig stroom vraagt en dit is nodig want de voeding moet ook draadloos worden overgebracht .Ik weet nog niet wat ik eerst ga doen , de RX kant proberen schrijven (want ik moet de uitgezonden codes ook nog kunnen detecteren ) of de draadloze voeding uitproberen ...
Wordt vervolgd

ON4AOL , Luc

Geen opmerkingen:

Een reactie posten