zondag 23 augustus 2009

Projekt twaalf en dertig : Graves deel 9



KLIK OP DE FOTO !

Hierboven een collage van verschillende tijdstippen van de reflecties van Graves via de maan .
De verticale rode lijn is ons referentiepunt ( hier zijn nog weerkaatsingen te zien van vliegtuigen van de radar )U ziet onderaan dat de stipjes ( drie per minuut)zich links van deze referentielijn bevinden en dat komt overeen met het feit dat de maan zich nog naar de radar (en mij) beweegt.Omstreeks 13h25 kwam het zuidpunt en iets later staan de stipjes langs de rechtse kant en verwijdert de maan zich t.o.v mij en de radar .
Ik heb de metingen kunnen volgen totdat de maan " achter" mijn huis verdween en de signalen weg waren .Voor de aandachtige kijker : de aanduiding van de frequentie is inderdaad verkeerd want de linkse kant van de referentielijn moet inderdaad in frequentie lager zijn dan de rechtse kant . Dit komt doordat ik bovenmeng , in CW mode staat en nog niet gevonden hoe ik dit moet goed krijgen .
Indien me enkel de passage " voorbij" in beschouwing neemt zien we een dopplerverschuiving van ca 250Hz tot zover ik kon meten .
Het zou interessant zijn om dat ook eens te berekenen . Voelt iemand zich geroepen ??


ON4AOL , Luc

Geen opmerkingen:

Een reactie posten