vrijdag 31 juli 2009

Projekt twaalf en dertig : Graves deel 4


Overzicht van de huidige situatie .Een nieuwe SAW is geïnstalleerd op een stukje print.Na veel zoekwerk gevonden dat de UV916 rechtstreeks met een SAW mag belast worden . En op een oud MF printje waar zo'n SAW op gemonteerd zat ,zag ik de uitgang van deze filter rechtstreeks met de opvolgende MF ic verbonden . Dit IC ( TDA2541) heeft een inwendige impedantie van 2k2 met parallel 2 pF , mijn IC ,de NE612, heeft een Zin van 1k5 met 3pF , dus aardig in de buurt . Ik ben dan ook zo vrij geweest dit als goed te beschouwen .Achteraan ziet U nog een KANK3335 die is afgestemd op 28,9 MHz , zijnde de verschilfrequentie van mijn achterzetje .Eerst kwam ik op 27pF uit om de kring te laten resoneren , maar ik had de uitgangscapaciteit van de NE612 vergeten meetellen en zodoende zit er nu 22pF in . De secundaire loopt nu naar mijn deca-ontvanger .
Ook heb ik nog de AGC , die ingesteld stond op ca 6V verhoogt naar ca 8V , hierdoor is de gevoeligheid een stuk toegenomen .

Wordt vervolgd ...

ON4AOL , Luc

1 opmerking:

  1. do you have circuit of this receiver? Please if you have it send me to briaandy @ gmail . com

    Thanks

    BeantwoordenVerwijderen