vrijdag 17 juli 2009

Perseïden

Binnenkort komen deze meteoren terug voorbij .
Dit is ergens tussen 12 en 15 aug zo uit mijn hoofd.
Door middel van een ontvanger op 49.990MHz zijn er waarnemingen te doen van de bakenzender die in het astrolab van Ieper staat opgesteld .Dit baken straalt normaal recht omhoog en als er dan een meteor voorbijkomt ( of vliegtuig HI)dan wordt dit teruggekaatst naar de aarde en hopelijk naar mijn en uw ontvangstantenne ( in die volgorde HI).
Ik heb ergens nog een zelfbouwprintje liggen welke deze freq omzet naar mijn deca toestel .Een goeie antenne heb ik nog niet maar dit hoop ik nog te maken .
Nu ik er aan denk zou de GRAVES radar in Frankrijk ook wel een goeie bron kunnen zijn , deze zit op 143.050 MHZ , zie eerder bericht " Moonbouce ? " of klik op deze link
Graves.
Als detector kan je oor dienst doen en dan hoor je een " ping " geluid of je sluit natuurlijk Speclab aan en dan " kijk" je naar de meteoren .
Nog een interessante site is die van G7IZU

G7IZU

Een on-line monitoring wordt ook gedaan en noemt RMOB , zie volgende URL

RMOB

Ook interessant !

Virgo

Veel plezier en wordt vervolgd ....

ON4AOL , Luc

Geen opmerkingen:

Een reactie posten