zaterdag 23 mei 2009

Vakantie-radio (20) .


Eerste proef met TCA440 ( A244D) waarbij het tweede deel op 4Mhz getest wordt. Dit is nog zonder xtalfilter .
Resultaat : de eerste en tweede versterkingsregeling werken goed.Echter als ik de versterking maximaal zet dan moet blijkbaar de drietraps geregelde versterker alle zeilen bijzetten en ontstaat er een heel pak ruis . We mogen niet vergeten dat deze maar gespecifieerd was tot 2 MHz , het zal wel niet voor niets geweest zijn .
Dit was dan ook de test die ik wilde uitvoeren want , alhoewel er op de scoop toch nog een aardig signaal te zien was blijkt een praktijkproef toch nog meer te onthullen . Ik heb geen HF spectrumanalyzer waar ik mss wel de ruis zou hebben gezien , dus moet ik het zo maar proberen .
Als U op de foto klikt ziet u beter de details .De spoeltjes zijn de oude vertrouwde KANK-reeks . De rode zijn de 3333 ( 4 MHz) en de gele is de 3334 ( 7 MHz) . Helaas zijn deze niet meer verkrijgbaar ,maar bij Kent-electronics zijn er nieuwe met de zelfde specs maar in uitvoering van 7mm ipv 10mm
zie Kent-electronics
Links ziet U ook nog mijn nieuwe aanwinst , een bencher keyer die op de DDS wordt aangesloten .
Hoe ik dit ruisprobleem ga aanpakken is voor een volgend verhaal...

ON4AOL , Luc

Geen opmerkingen:

Een reactie posten