maandag 27 april 2009

Vakantie-radio (6) .

De kogel is door de kerk.

Na studie van mijn beschikbaar materiaal ga ik voor de Toucan van F6BQU.
In de beschrijving van CQPA staat een mogelijkheid om op 40m te komen met een middenfrequent van 4 MHz en een VXO-xtal van 11.0592 Mhz . Van de 4 Mhz heb ik er 3 liggen , dus moet ik nog één vinden . Hiermee is de zwaarste kaap gerond .
Voor de vele spoeltjes moet ik nog zoeken , maar dat komt wel goed.
Het aantal NE612 heb ik ook op voorraad .
De eerste proef is hoever ik dat xtal kan trekken zodat ik weet welk bandsegment ik kan werken .

Wordt vervolgd ....


ON4AOL, Luc

2 opmerkingen:

  1. Dag Luc,ON4AOL
    Als je geselecteerde crystallen zoekt , moet je eens kijken bij QRPproject . Die hebben een heel assortiment te koop .
    Verder succes met bouw van de Toucan !
    73
    Marcel , ON5MDM

    BeantwoordenVerwijderen